onsdag 20. juli 2011

Slutt på latskapen!!



Ok da er det nok sofasitting og tv-titting i denne stuen!
Fra og med imorgen er jeg på an igjen med trening, jeg skal gå på fjellet og trene styrke i studio. Ingen vei tilbake for nå skriver jeg det på selveste bloggen og da kan jeg jo ikke "ikke"gjøre det.
Sannheten er vel egentlig at jeg gleder meg, jeg har tenkt på det lenge at nå må jeg komme igang igjen. Og som så mange andre har jeg dratt det ut leeeenge i håp om at rumpe og lår skulle stramme seg opp av seg selv. Med tiden må man se seg selv i øynene og innse at det ikke skjer. Du er din egen herre og du styrer ditt eget liv, din egen kropp og aller mest din egen tankegang. Det er du selv som avgjør hvordan du vil ha det i hverdagen din.

Jeg har vært så heldig og fått tildelt mye kunnskap de siste månedene om personlig utvikling og bra coaching om hvordan man tar avgjørelser i livet og holder seg til dem for å oppnå suksess uansett hva i livet. Jeg lærte nylig om de 4 livsreglene. De er helt fantastiske og du kan putte dem inn hvor du vil i livet ditt. En tankegang som er så enkel at de fleste mest sannsynlig aldri har tenkt på det. Jeg skal avsløre dem her:

1. Feels good is good

2. Feels bad is good

3. Feels god is bad

4. Feels bad is bad

Målet mitt er foreksempel nå å regel nummer 2 til å bli regel nummer 1 for meg når det kommer til trening. Det føles så utrolig bad akkurat nå, det å skulle reise seg og gå ut for å trene. Men det er jo ikke annet en bra for meg og helsen min.
Med tiden nå når jeg kommer igang for fullt kommer det bare til å føles bedre og bedre i tillegg til at det fortsatt vil være bra for meg!
Jeg skal oppdatere jevnlig om hvordan dette går, mest for meg selv, for ved å gjøre det legger jeg det lille ekstra presset på meg som gjør at jeg vil presse meg det lille ekstra hver eneste dag!



Jeg begynte som nummer 1, er nå nummer 2 og målet er nummer 3!


Hovedmål: Gå ned 10 kg

Delmål: Gå effektivt minimum 1 time hver dag samt enkel styrketrening som:
- knebøy 3 x 15
- sittups 3 x 15
- armhevinger 3x 15

Ønsk meg lykke til, ikke at jeg trenger det :)



1 kommentar:

  1. Tingen er, det hjelper ikke å gjøre øverlser for å gå ned i vekt. Det er stort sett dietten som avgjør om du går ned i vekt. Øvelsene gjør at du er i bedre form og har generelt bedre helse. :)

    SvarSlett