tirsdag 18. mai 2010

Valg man velger å ta



Om det er det ene eller det andre..
Bare på en dag må man ta minst 100 forskjellige valg:
-Hvilken sokk skal jeg ta på meg?
- Hva skal jeg spise?
- Gidder jeg å trene?
- Skal dette være en dårlig dag?
- Eller en god dag?
osv...
En stor utfordring for meg om dagen er å velge om Jonah skal spise Risotto med grønnsaker eller kalkun og ris osv. Er vanskelig å velge og valgmulighetene så store.
Ellers i livet har jeg tatt masse feile valg, mye dumt og mye bra. Men det er sånn man lærer, gjerne av å feile. Da vet man i det minste hva man ikke gjør neste gang!

Jeg er av den typen som snakker fra leveren kan man si. Og det er vennene mine fullt klar over, det er vel derfor de er vennene mine. Enten liker man meg, eller så liker man meg ikke. Ganske enkelt og greit i grunn:)
En stor feil jeg ofte gjør er å gi for mye av meg selv til andre. Jeg prøver å gjøre alt jeg kan for at meg selv og de rundt meg skal ha det så bra som mulig, men noen ganger så ser man ikke hvem som er verdt det og hvem som ikke er verdt det før det er for sent. Jeg er nok ikke den eneste som går rundt og kjenner på den følelsen. Men det pleier jo å gå opp for de fleste til slutt at etter å ha gitt og gitt, så får man faktisk ikke så mye igjen for det. Og da trekker vel de fleste seg litt unna.
Mamma og pappa har alltid sagt til meg: Ann- Mari, det handler om å gi og ta!

Så blir man gravid og halvparten av dem på telefon- listen slutter å ringe. Det er da man virkelig kjønner hvem som faktisk bryr seg, og hvem som ikke bryr seg. Jeg har faktisk selv fått flere og bedre venner etter at jeg gikk gravid enn før graviditeten. De er gjerne mor eller far selv og forstår situasjonen og hvordan ting faktisk er, det er veldig godt. Jeg har også venner med tantebarn som ser stor stolthet i det og viser kjempe intianitiv til det å finne på ting med barna og/ eller annet, noe jeg blir kjempeglad for!

Så dette er vel egentlig en stor form for takke tale til alle mine venner, store som små:)
Vit at DU ER FANTASTISK, og jeg setter pris på dere alle sammen!




5 kommentarer:

  1. du er best min venn :) er sååå glad for at jeg har deg <3 klem fra therese

    SvarSlett
  2. Takk Merriam :)

    Du er min søte PARIS 4 ALLTID Therese <3 Gleder meg til å leke med dere igjen imorgen <3 Stooor klem tilbake

    SvarSlett
  3. "Så blir man gravid og halvparten av dem på telefon- listen slutter å ringe. Det er da man virkelig kjønner hvem som faktisk bryr seg, og hvem som ikke bryr seg."

    Takk, der sa du det. Merkelig at noen venner du har hatt livet ut, plutselig slutter å ha tid til deg. Men det har dukket opp noen nye, noe jeg er utrolig glad for. :) Jeg føler hvetfall at jeg har tatt et skritt videre i livet :)

    SvarSlett
  4. Ja det er helt sant Stine merete:) Det som nå kommer er så mye mer verdt enn det som har vært!

    SvarSlett