torsdag 6. mai 2010

Move cyklist, get out the way!






Tema: Syklistene som ikke har hjernen på rett plass!

Forstå meg rett, jeg gir full støtte til dem som sykler isteden for å gå eller kjøre. Kjempebra trim og skikkelig bra intianitiv. Og jeg forstår fullt ut at en får egne sykkelstier og eget sykkelfelt i veien slik at en slipper å sykle på fullt fortau.
MEN... Når veien er smal og fortauet tomt, hva er problemet for å bruke fortauet da? Jeg mener herregud, det går nå for pokker an å sykle rett opp på fortauet slik at de 17 bilene som kjører i sneglefart bak kommer seg fra! Men neida, plett umulig for de fleste har jeg begynt å forstå.

Det er så mange ganger jeg møter på akkurat samme tilfelle. De bare MÅ sykle MIDT i veien, hvorfor? Nei si det, jeg forstår det ikke. Hadde det vært meg som syklet, så hadde jeg for det første brukt det tomme fortauet, men jeg ville om så ha sluppet trafikken forbi isteden for å holde den igjen og skape kø og irritasjon.

Beklager til alle dere syklister der ute som bruker vettet. Men jeg har nå puttet syklister på topp 10 HAT listen min. I det minste for en liten stund framover...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar