tirsdag 26. oktober 2010

Tide og Utide!



Ville bare innom bloggen en rask tur før Grey`s begynner og øynene klistrer seg til skjermen for å fortelle om en liten hendelse med Tide bussen idag.
De fleste buss sjåfører er vel mest kjent for enten å være i dårlig humør eller generelt bare et skikkelig rævhøl, i hvert fall 80 % av dem og selvfølgelig alltid dem jeg møter på!

Jeg var ferdig på jobb, hentet Jonah i barnehagen og vi kjørte hjemover. Det er en snarvei ifra barnehagen til huset og den går gjennom gamleveien i salhus, så vi kjører jo alltid der selvsagt. Men gamleveien...hallo?! Det sier jo seg selv, det er trangt og man må hele tiden vike for møtende trafikk, men det går fint for det. Man kommer seg fram så langt man slipper biler forbi så blir man selv sluppet forbi.
Men mitt i rushen idag, da det var fyllt opp med biler kom det en bussjåfør som isteden for å rygge 3 meter og slippe forbi 4 biler, nei så måtte han sette seg på bakbeina for vi skulle rygge 100 meter opp i bakken for så å dele oss opp i 2 og rygge 100 meter til sånn at han kunne kjøre rett fram og forbi. Selvfølgelig iløpet av den tiden her ble køen lengre og vi var plutselig rundt 30 biler som måtte rygge i mente og over busker og vrak for at denne inkompetente , jeg kan ikke rygge buss, bussjåføren skulle kjøre strake veien til h.....e. Jeg selv endte opp i en luke mellom to parkerte biler inne på en plass på en bro under en foss, så det var jo utrolig kjekt! Jeg tror det er første gang i hele mitt norske liv jeg har sett en rad med biler sitte med knytte neven mot sjåføren for å banne og steike! Hadde jeg hatt med kamera skulle jeg gått ut av bilen og tatt bilde!

Uansett.... jeg vet at en eller annen gang så møter jeg på den mannen der. Jeg bare håper at han da vil trenge min hjelp, så jeg kan putte ham bakerst i køen og be ham ryke og reise!

Ha en strålende Tirsdags kveld alle mine flittige blogg lesere, jeg selv har tatt meg et velfortjent glass vin og en stor dose sjokolade for å roe nervene! Nå er det snart Grey`s og jeg kjenner humøret er stigende :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar