tirsdag 4. januar 2011

Ny runde




Da har jeg slått personlig rekord. Hele 2 ganger har jeg vært på sykehus i desember måned for akkurat samme tingen, halsbetennelse. Eneste
forskjellen er at første gang var det på høyre side og andre gangen var det på venstre side mandelen hovnet opp.
Dette går vel under kategorien max uflaks?
Uansett... andre besøket slapp jeg heldigvis å sove over, men jeg måtte komme tilbake neste dag om morningen for å følge opp om medisinene fungerte og om de måtte gjøre noe mer drastisk.
Siden jeg var sterkt medisinert kunne jeg ikke kjøre bil selv, så da stilte min mor opp og kjørte hele familien opp samlet.
Er det noe leger er kjent for, så er det å la oss vente...... vente og vente!
Jeg hadde ikke noe problem med det, for å tiden til å gå sov jeg fint på sofaen med dunjakken over meg. Men Jonah stakkaren ble etter hvert utålmodig noe jeg forstår veldig godt.
Men mamma har alltid en løsning, hun fant en rullestol med jumbojet festet under setet. Så hun bestemte seg for at de skulle leke rallykjøring i gangen. Jonah elsket det.

Endelig kom legen og skulle se på meg. Hun ville selvsagt at vi skulle skjære i halsen for å tømme den for smuss. Jeg nektet plent!
Det var nyttårsaften og den skulle jeg liksom tilbringe på sjukehus med en kniv i halsen? Glem det!
Dessuten så syntes jeg at medisinene fungerte, så jeg ville i hvert fall se det an en dag eller to til. Om det ble bedre var det jo ingen vits i å skjære, bare for å skjære liksom.
Jeg dro hjem igjen og slappet av på sofaen.

Familien har vært fantastisk og hjulpet meg med Jonah. Jeg gleder meg til i kveld, da kommer han hjem fra Turøy.
Formen min er mye bedre, litt hoven i halsen enda, men det roer seg med tiden. Ser fram til å kose meg ilag med guttene mine i kveld og ikke minst, så står Grey`s på menyen etter at tv2 har rotet fælt de siste to ukene og sendt episodene om igjen og om igjen.

Skrytebilde av go`gutten

2 kommentarer:

  1. naawww... søte jonah <3

    jeg hadde heller ikke latt de kjære i halsen min så vi satser alt på medisinene dine! ikke noe mer sykdom i 2011 ;) (bankeribordet)!

    SvarSlett
  2. Nei nå har jeg brukt opp sykdomskvoten min :)
    Nå er det å fullføre kuren og drive healing i oslo :)

    SvarSlett