torsdag 4. mars 2010

Den nye sex in the city


Grey`s Anatomy...
Om ikke bedre så er denne serien like god som sex in the city(min bibel).
Eneste forskjellen sånn som jeg ser det er at byen er byttet ut med sykehuset og moten med drama. Nesten like spennende:)
Det er jo bare en hel gjeng med turnusleger som har seg med hverandre mens de prøver å redde liv og komme seg gjennom sin egen egoisme.
Izzy Stevens, den sytete, helskrudde legen som har til tendens å legge nesen sin inn i alle andre sine problemer. Noe som førte til at hun stjal en mann sitt hjerte for å redde sin, vi traff hverandre nettopp du er min pasient, forlovedes liv, noe som ikke gikk så bra! Han døde...
Dr. Sloan, den mannlige versjonen av Samantha Jones. Han ser på seg selv som guds gave til kvinnene og kirurgien. Faktisk så så han på seg selv som så stor at han hadde seg med bestevennen, Dr. Shepard, sin kone, som også er lege. Noe som heller ikke gikk så bra siden Derek dro fra den tidligere jobben sin til SGH, hvor han møtte Merdith Grey. En vandrende katastrofe som overhodet ikke hadde kontroll på det følelsesmessige i livet sitt. Om Derek ville A ville hun Å. Det var da Derek sin eks kone bestemte seg for å prøve å få ham tilbake, men Sloan kom også etter for å prøve å få Dereks eks kone tilbake. En skikkelig røre spør du meg.
Men la oss for all del ikke glemme å nevne min personlige favoritt, Dr Yang. En person uten medfølelse for andre rundt seg. Jo nærmere pasienten er døden jo bedre for henne, assistentlegene sine kaller hun for 1,2 og 3. Hun gidder ikke lære seg navene deres og bli vennen hennes, for i hennes øyne er de bare en gjeng inkompetente tullinger som ikke har noe der å gjøre.
Dette er noe hennes overleger ser, og de prøver å jekke henne ned stadig vekk, og innimellom, av og til ser man et lite glimt av følelser i henne. Men der er veldig sjeldent og går fort over.

Jeg kan fortelle masse mer, men det akter jeg ikke å gjøre. Om du ikke allerede følger med på serien så anbefaler jeg deg å ta en titt. Jeg fikk sesong 5 i går av min kjære og er allerede i full gang med å stirre meg ihjel. Men måtte ta meg 5 min og dele morsomhetene her på bloggen min:)

2 kommentarer:

  1. LOVE IT! meeen ikke like bra som sex og singelliv <3 <3 <3

    SvarSlett
  2. Jeg føler vel at bibelen er litt utgått med tanke på å ha sett den fram, tilbake, opp og ned siden jeg kan huske :)

    SvarSlett