tirsdag 30. november 2010

Det første kyss


Kan du huske ditt første kyss, og jeg mener ditt aller første kyss?!

Det kan jeg, det var i 5 klasse, en venninne hooket meg opp med denne ene gutten på skolen som jeg lenge hadde likt. Hun skrev et brev hvor han måtte krysse av ja eller nei for om han ville være sammen med meg. Hun prøvde til og med å bestikke ham med å putte snop oppi konvolutten... Uansett, lang historie kort.. jeg fikk mitt første kyss!

Nok en gang har jeg vært inne på google og undersøkt litt dette her med det første kysset, og jeg har kommet over en del interessante forskninger hvor de blant annet sier at man bruker det første kysset til å finne ut om det kan være noe. Eller det vil si oss kvinner bruker det første kysset til å finne ut om vi liker gutten eller ikke, mannfolk ser på det kun som et steg nærmere til sex. Nå gjelder dette selvsagt ikke alle da.

I en forskning sa faktisk 59% av kvinnene at de hadde opplevd å ha kysset en fyr for så å miste interessen, mens 66% av mennene hadde opplevd det samme.
Gallup som drev undersøkelsen sine nøyaktige ord var: Det første kyss kan føre til at 2 personer kan få en romantisk forbindelse, men det kan også føre til brudd.
Hmm, rart å tenke på.. at man kan bruke tid på å date å bli kjent med hverandre for å bygge opp forventninger, så kommer det første kysset også skal det liksom være over?
Det skjedde med meg da jeg gikk i syvende, men det gikk mer ut på at jeg lenge likte en gutt, så fikk han vite om det så vi klinte på dass på skolen og all interessen forsvant. Og da var ikke akkurat det største problemet å få kontakt med ham, det var heller å bli kvitt ham....

En annen undersøkelse jeg kom over var fra en artikkel som heter: Kvinner husker sko bedre enn sitt første kyss.
I denne undersøkelsen hadde det deltatt over 1000 kvinner og 96% av dem angret på å ha kastet et par med sko, mens bare 15% av dem angret på å ha dumpet en eller annen x- kjæreste.

Undersøkelsen viste også at over 90% av deltakerne kunne huske de første skoene de hadde kjøpt for egne penger, mens mindre en 2 % kunne huske navnet på den første gutten de hadde kysset.
Konklusjon: Man får bedre minner av et par flotte sko en minnet av en dårlig x- kjæreste... haha!

Kan du huske ditt første kyss?
Og ikke minst, kan du huske navnet på den første gutten/jenten du kysset?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar