lørdag 13. november 2010

En historie å fortelle...

For noen uker siden sa en jeg kjenner til meg at hun hadde en historie hun ville fortelle, men jeg måtte vente til tiden var inne. For noen dager siden skrev jeg på facebook at jeg hadde noe jeg vil fortelle, men dere måtte vente til tiden var inne.

Onsdag 10 November, en designer stod fram! Paola Design lanserte seg selv og Bergen kan endelig stolt snu seg tilbake og si: Ja vi har en egen designer som lager regnjakker ifra hjertet.
I 2 år har hun designet, planlagt og gjort seg klar for denne dagen, dagen hun skulle vise oss alle hva hun var god for. Paola sier selv hun vil drive med besvisstgjørende mote, merkelappen inni jakken forklarer seg selv ganske tydelig, at fokuset hennes er på vold i nære relasjoner og i tillegg finner du en kalender inni jakken som viser et, hva kan man kalle det?... idealistisk intianitiv?
Her er linken til nettsiden hennes, så kan dere kikke litt selv : www.Paola.no


Som man ser så er jakkene fargerike og det går i rødt og i blått, dette er fordi hun vil spre glede på en regnfull dag, hun vil unngå trist svart og heller fokusere på fargene rundt oss! Fantastisk sier jeg, er det noe jeg er lei, så er det å sende blikket rundt for at det kun skal møte triste svarte regnjakker med trøtte blikk inni hetten som indikerer at nå er jeg lei dette været her!
Dette var introduksjonen av designet, jeg har lagt med litt bilder og en link så dere er hjertelig velkommen til å se på. Jeg vil fortelle om en liten ting til før jeg avslutter, og det er lanseringen som hun hadde nå på onsdagen...


Det ble holdt på gamle kjøtt fabrikken i sandviken og belysningen utenfor og inni gikk i rødt og blått. Da jeg møtte opp måtte jeg som alle andre vente utenfor noen minutter, alt var ikke helt klart enda. Jeg fikk nok med tid til å studere utenfra og jeg husker jeg tok meg selv i å tenke: er dette seriøst? Er dette stedet hun har valgt å lansere regnjakkene sine på? Murhuset var slitt og malingen holdt på med å prelle av...
Dørene åpnet seg og vi gikk inn, veien gikk opp en etasje og inn en dør, jeg tenkte fortsatt at dette kunne ikke stemme!
Det viste seg til å være det kuleste lokalet jeg har sett i hele mitt liv, ordentlig New York style! Det så ut inni som uten på, malingen prellet av på veggene, men i taket var det store gardiner som hang bortover og belysningen gjorde atmosfæren til noe som ikke kan forklares. Mitt inni var det en liten scene hvor det var satt rader med stoler framfor og der ble servert snacks og champagne. Jeg satt meg ned og ventet i spenning på at showet skulle begynne!


Der var folk ifra New Page og barnevernvakten tilstede for å fortelle litt om situasjonen for barn idag. Det var både lærerikt og givende å få delta på dette, og du satt igjen med en følelse om at dette var noe bra, Paola gjorde noe bra!
Så kom der plutselig lyden av regn i lokalet og modellen kom sigende på. De hadde bygget små podier som de kunne stille seg opp på rundt i lokalet slik at vi kunne selv gå rundt og studere dem. Blikket mitt flakset villt om meg og jeg hadde lyst på alt jeg så. Lange, korte, med mønster, uten mønster, det var noe av absolutt alt og jeg var solgt.
Jeg tittet bort på Eivind i 2 sec for å se om ha koste seg, og jeg kunne se panikken spredde seg i fjeset hannes da han så hvor blikket mitt flakset villt om seg!


Alt i alt var dette en fantastisk kveld og jeg gleder meg til å kunne følge Paola videre framover. Jeg ønsker deg lykke til videre, DU ER FANTASTISK!

(Designet er å finne på Vrimmel i Bergen og I Syvende Himmel i Stavanger)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar