søndag 21. november 2010

Sjokolade, bedre enn sex?



Om du tenker deg om... hvor ofte er det du setter deg ned om kvelden for å slappe av og tenker "Å så deilig det hadde vært om jeg hadde hatt litt sjokolade nå" ?
Jeg gjør det ofte, alt for ofte. Det er min svakhet kan man vel si. Det er faktisk alle kvinner i Landmark familien sin store svakhet, det og kaffe!

Det er jo nesten litt komisk, mens jeg skriver denne bloggen så googler jeg litt fram og tilbake for å finne ut mer av dette med sjokoladen og hva det er som gjør oss så glade i den. Jeg kom faktisk over en undersøkelse der de sier at en av to kvinner ville heller ha spist sjokolade enn å hatt sex. Mens 9 av 10 menn ville byttet bort sjokoladen mot sex med kvinner.
I en annen undersøkelse jeg kom over sammenligner de sjokolade mot det første kyss. Du kan tenke tilbake til en av gangene du har kysset en du har syntes godt om for første gang, den kriblingen i magen og gleden du har følt inni deg etterpå... Undersøkelsen sier at sjokolade gir deg 4 ganger så høy lystfølelse som et kyss. Dette er fordi at sjokolade påvirker hjernen til å frigjøre endorfiner som gir følelse av lykke.
Det er jo helt sykt, at sjokolade har sånn påvirkning på oss kvinner spesielt! Men det er vel med oss kvinner og sjokolade som med menn og biler ;)

Kan du kjenne deg igjen i dette? Ville du foretrukket sjokolade framfor sex?
Eller har du en vittig historie å fortelle meg om deg og sjokoladen?:)



2 kommentarer:

  1. du kan jo blande sjokoladen inn i sexen! for eksempel spe på med litt sjokolademousse eller smeltet sjokolade på kroppen din eller til den kjære for så å slikke det av ;) mmmmmm

    SvarSlett
  2. hihi så det du egentlig sier her at du liker det kombinert? :) Du er jo sjokolade addivted NUMBER ONE, slår til og med meg!!!

    SvarSlett