mandag 22. februar 2010

creme cherie


Idag ble jeg allmektig lei denne fjesboken som alle er på til døgnets tider. Så jeg fant ut jeg skulle prøve noe nytt, Blogging!
Så langt tror jeg at jeg får det sånn noenlunde til, men ha tålmodighet med meg:)
Hva har så jeg å blogge om kan du spørre? hmm.. det vil tiden vise. Men om du der har noen ønsker, så gi meg beskjed!

Akkurat nå vil jeg fortelle om min deilige creme cherie, mmm. Idag skulle jeg være en knupp og hente min kjære etter jobb. Han jobber som kjøkkensjef på Egon Lagunen, stolt!. På lagunen ligger coop obs, en enorm butikk med all slags tilbud til forskjellige tider. Så vi gikk nå innom for å ta en titt. Det endte med creme cherie,som var på tilbud til 18 kr. idag, druepakke med lett blanding av røde og grønne druer. Helt genialt sier jeg. Det er så ofte jeg har stått og argumentert med meg selv om jeg skal velge de grønne eller de røde druene, og her var de begge to i EN pakke.
Det ble selvfølgelig en del andre nødvendigheter som ble puttet i handlekurven som vanlig, så vi endte opp med ett rundt tall igjen.
Men tilbake til min deilige creme cherie. Jeg forbinder denne dessert osten med barndommen min. Min mamma var det som introduserte meg for denne osten. Det var alltid så spennende som liten å få smake og gjøre de samme tingene som min voksne mamma gjorde. Det fikk meg til å føle meg så voksen til tider. Jeg kan tenke meg det er der gleden av creme cherie henger igjen:)
Så jeg og min kjære har kost oss enormt i kveld med ost og druer, vi klarte til og med å spise opp hele pakken. Det er ny rekord i mitt liv ihvert fall. Skal innrømme jeg er litt kvalm og det blir nok en stund til neste gang jeg spiser creme cherie. Men inntil da skal jeg ihvert fall tenke på den...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar