onsdag 24. februar 2010

En hånd med fem fingre...




Har du en venn å være glad i? En du kan ringe uansett døgnets tid for å snakke med om uansett hva du vil? En du kan betro deg til om alt og ingenting? En som alltid vil være der for deg og som du føler deg trygg på?

En person sa en gang til meg: jeg ser livet slik, at hvis man klarer å fylle ut den ene hånden med 5 viktige mennesker i livet ditt, så har du det du trenger. Jeg har tenkt veldig mye på det i ettertid og prøvd å fylle ut hånden min. Alle har venner og kjente, men når det kommer til å dra ut de 5 spesielle, så blir det plutselig litt vanskeligere av og til. Man må sette seg ned og tenke seg litt om.
Jeg har gitt familien min tommelen. Familie vil alltid være der, man kan alltid krangle og være uenig. Men når alt kommer til alt så finner man tilbake til hverandre fordi at man elsker hverandre og vet innerst inne at man alltid vil være der for hverandre.
Pekefingeren, den har jeg gitt til min forlovede Eivind og vår sønn Jonah. Det er greit de er familie, men det er en ny start, et nytt ledd. Vi vil også alltid elske hverandre og sammen være der for sønnen vår uansett hva han velger i livet. Er ikke alltid man kan være enig, men vi er foreldrene hans og vi vil alltid være der.
Langefingeren, den har jeg valgt å gi til en veninne i Moss. Vi fant tonen fra første dag og siden har vi vært stuck med hverandre. Vi har riktignok hatt våres diskusjoner og gjort våres feil, jeg spesielt. Men vi fant tilbake til hverandre, og det er jeg veldig glad for. En sterk person med sterke meninger, det er bare noen av dem hun må fullføre :)
Så var det ringefingeren, den har jeg villet gitt til en fantastisk jente som har oppnådd mye i livet på kort tid. Hun har hatt sitt å stri med i livet men det har bare gjort henne til den sterke personen hun er. Hun får fram de sterke sidene med meg, og er det noe jeg ikke forstår, så har hun som oftest et svar å komme med. Sterk personlighet!
Lillefingeren har desverre blitt byttet ut opp gjennom årene. Men det er sånn det er med livet, man møter mennesker og blir glad i dem, også plutselig en dag så er det over. Så lillefingeren har jeg plassert på vent, for en liten stund til...

2 kommentarer: