onsdag 24. februar 2010

Snøhvit 68+



Det snør det snør tiddelibom bom Bom BOM, nå er jeg lei. Idag skulle vi til bestemor for å levere garn så hun kunne strikke litt til Jonah. Men det var bare et blikk ut vinduet og jeg skjønte fort at det ikke var aktuelt idag. Snøen nådde helt opp til porten, så den var nesten ikke å se. Det er ikke det letteste å med seg ut en baby og en stellebag for så å måke fram bilen med en hånd og kjøre avgårde på den ubrøytede veien. Bestemor forstod dette selvfølgelig, hun var snødd inne selv stakkars, så om vi hadde kommet oss ut så var det ikke så sikkert vi hadde kommet oss inn.

Snøen har lagt ganske lenge nå. Jeg kan ikke huske at snøen har lagt sammenhengende så lenge som dette før. Og det stemmer i grunn, for sist gang snøen lå så lenge var i Desember 1986, den 21 for å være mer nøyaktig, og den lå helt til 22 Februar 1987. Jeg ble ikke født før November 1987.
Så vi har faktisk slått den forrige rekorden på 62 dager, og vi slår den enda. Nå er vi oppi 68 dager, og det ser ut som den har planlagt å bli noen dager til.

Der er fordeler og ulemper med snø, det kommer vel litt an på hvilken vinkel man ser dem fra.
Man kan ake, bygge iglo, borg, stå på ski også er det jo de olympiske leker som jeg personlig har opp i halsen.
Det er vel litt takket være min far som alltid har det stående på i bakgrunnen om det er hos meg eller seg selv.

De største ulempene med snø er snøras og trafikk røre. Med en gang snøen faller går speedometeret rundt og hjulene sklir. Jeg hørte faktisk om noen gutter som hadde festet et snowboard etter bilen på en parkeringsplass og lekt seg. Det gikk selvfølgelig ikke så bra!
Mitt aller største problem er barnevognen. Det er fysisk umulig å komme seg rundt med den når det er så mye snø på bakken. En bekjent av meg sa så smart: Snø + Barnevogn = Husarrest!
Kunne ikke sagt det bedre selv egentlig.
Så jeg og lille Jonah har funnet fram dynene våres og lagt oss i kosesofaen for å bare kose i hele dag..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar