onsdag 28. april 2010

Easy life? Ikke enda!




I går var min aller første dag på EasyLife kurs. Der fikk jeg nyttig informasjon om hva som vil skje framover med meg og kroppen min under selve kuren.
Hva er EasyLife? Det er rett og slett en lavkalori diett med garanti på gode resultater på liten tid. Noe som passer meg bra siden jeg er et utålmodig menneske som trenger å se resultater raskt for å finne motivasjon til å fortsette.
Mitt program går ut på å i grunn ikke spise fast føde på 9 uker. Jeg skal i denne perioden spise en lavkalori suppe og noen shaker. Det er max 3 pulver poser jeg kan åpne hver dag, så det er ikke mye, det er akkurat det du trenger og intet annet.
På møtet i går fikk jeg høre om problemer med svimmelhet, tørste og sulthet. Men det var noe man som oftest ville begynne å se noe til rundt 3 dagen. Her sitter jeg første dagen, svimmel, sulten og vondt i hodet. Programmet er så strengt at man ikke har lov å tygge en tyggis en gang!
Men jeg er fast bestemt på å legge om livsstilen og begynne et sunnere og bedre liv hvor jeg faktisk selv har kontroll på hva jeg putter i munnen og hvilken konsekvenser det faktisk gir på kroppen om du spiser den platen med sjokolade eller den soppsausen til biffen og fløtepotetene. Det handler vel enkelt og greit om å få kontroll! Med dette vektkontrollskurset vil man lære mye om mat, sunne alternativer osv.. Jeg gleder meg til jeg er der hvor suget er vekke. Fram til nå har jeg jo bare spist hva jeg ville når jeg ville. Det er jo derfor jeg er der jeg er nå hvor jeg ikke er fornøyd med med meg selv og kostholdet. Det gikk bare litt for langt for at jeg kunne løpe rundt vannet en tur for å ta av de få ekstra kiloene.
Men nå er jeg her. Alle vet at det er vanskeligst den første uken. Kroppen skal lære seg til å leve et sunnere og mer kontrollert liv. Jeg bare gleder meg til jeg kan gå over målstreken, stolt over hva jeg har klart.
Så det blir nok dette bloggen vil handle om spesielt de neste 9 ukene. Om noen har erfaringer eller gode råd setter jeg umåtelig pris på dem:)

2 kommentarer: