mandag 5. april 2010

En påske med idyll






Denne påsken bestemte jeg og Eivind oss for å reise til vakre Svea for å besøke min far og kjæresten. Hun har et hus med en nydelig beliggenhet litt ut forbi alt det kaotiske som finnes langs motorveien.
Uti hagen hennes står det to nydelige ponnier som datteren steller med dagen lang. En liten hestegal pike, jeg tenker så heldig hun er som har muligheten til bare å gå ut døren for å få ri. Jeg selv måtte dra på rideskole langt hjemme fra om jeg ville ri noen hest. Jeg fikk jobb på Fanaseteren da jeg gikk på ungdoms- skolen. Det var utrolig kjekt å bare reise opp der med buss etter skolen for å møkke ut av stallen og ta seg en ridetur. Vel, det var inntil de solgte gården da selvfølgelig og hestelivet tok slutt.
Men tilbake til Svea...

Rett nede i veien her ligger Hadeland glassverk, noe jeg elsker. Vi har akkurat begynt å samle på en serie med vinglass fra Hadeland, så det passer meg veldig bra at vi skal reise innom der på veien hjem for å kikke litt. Jeg har allerede sett for meg hvordan det er der nede og alle de fine tingene de har laget kun for meg inni hodet mitt. Det blir som å sende en unge til Nordpolen uten en voksen til å passe på seg.

Imorgen skal vi reise over til Sverige for å handle litt. Sist gang vi var i Sverige fant jeg en kjempe tøff butikk i Strømstad, hvor de solgte alle slags rare dupeditter til barn. De hadde klær og leker. De hadde til og med slike små kake bokser hvor de hadde lagt noen helt nusselige sokker med sløyfe på for hver uke dag nedi. Det var desverre kun for jenter da, så jeg tenkte det ble litt dumt for Jonah sin del om jeg hadde kjøpt dem. Så det er vel det jeg gleder meg aller mest til å få kikke på imorgen, butikken med det søte i. Ellers har vi vel ikke laget noen andre planer for vår lille dagstur til Sverige. Vi vil vel bli med å handle en del på matvare butikken, det er jo så mye du kan finne rimeligere i Sverige enn i Norge.
Sist gang vi var der fant vi cappuccino med daim eller toblerone sjokolade i og mørk sjokolade oboy sjokolade. Eivind ble spesielt glad for denne oboyen, han er så glad i mørk sjokolade den gutten der. Han liker sjokoladen så mørk at den nesten smaker beskt synes nå jeg. Kunne noen ganger ønske at jeg foretrakk mocca sjokolade framfor den deilige lyse sjokoladen som jeg er så svak for. Da hadde jeg vært et mye sunnere menneske(og kanskje noen kilo lettere:)
Men denne gangen har vi lovet hverandre at vi i hvert fall IKKE skal gå inn på noen snope butikk i Sverige, der er der for mange fristelser.
Jeg gleder meg veldig til morgen dagen, det skal bli kjekt.

I overmorgen skal vi reise hjem til byen Bergen og pakke det siste vi har for så å flytte ut i Åsane. Der skal vi bo hos min pappa for en stund inntil vi finner drømmehuset vårt og kan slå oss til ro.
Det er så mange ønsker jeg har med drømmehuset: vinterhage, kjøkken øy, walk in closet og mye mer. Så å finne den kombinasjonen er kanskje ikke det aller letteste, men vi har tiden med oss, så vi får se. Vi har også lekt litt med tanken om å eventuelt flytte litt vekk fra Bergen, finne et lite gårdsbruk som vi kan kose oss på, hvem vet? Det er i hvert fall spennende å ha muligheten til å kunne leke med tanken.

God påske...









3 kommentarer:

  1. Så fint og naturlig du skriver skatt :) Elsker deg...

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg, Anne-Mette :)
    Det var så koselig at dere ville komme hit, Ann-Mari. Koselig å hilse på Eivind, koselig å holde lille Jonah. Skulle gjerne sett deg gå berserk på Hadeland Glassverk i dag hehe. Vel hjem ... Klem

    SvarSlett
  3. Elsker deg også min kjære mamma<3

    Vi koste oss så veldig hos deg i påsken Jane. Lille Jonah elsket all oppmerkomheten han fikk:)
    Når det gjelder meg, så klarte jeg å kontrollere meg bittelittegrann på Hadeland, men det er jo så mye man "trenger" ikke sant!? :)

    Store klemmer fra meg og Jonah til dere begge :)

    SvarSlett