fredag 18. februar 2011

DAG 11

Idag skal jeg nevne 5 til 10 ting jeg ikke kan leve uten visstnok, så dilemmaet mitt er her da om hvor seriøs jeg skal være? Skal jeg nevne all sminken og sjokoladen jeg ikke kan leve uten eller skal jeg gå på de indre organer og diverse? Jeg tror jeg lager en liten variasjon av begge deler jeg, here we go!

1. Jeg kan aldri se for meg å leve et liv uten familien min. De gjør meg til den jeg er og setter meg stadig på prøve så jeg kan lære av meg selv. (jeg tenker spesielt på Jonah som elsker å tøye på tålmodigheten min, som faktisk er blitt veldig tøyelig med tiden overraskende nok)
2. Å se for meg et liv uten sjokolade er også helt utenkelig. Sjokolade kan til tider være bedre enn sex, når trangen er stor nok. Jeg har skrevet et innlegg tidligere hvor jeg legger fram alternativer og undersøkelser på akkurat dette eksempelet her.
Favoritten er hvit sjokolade, helst med pistach inni, mmm, den er god altså! Butikken som ligger i første etasje på Galleriet har fantastisk mye god sjokolade. En drømmedag for meg er å kunne kjøpe kaffe, sjokolade og sitte på torgallmeningen og bare nyte solen, uten en eneste avbrytelse fra en eneste selger eller tigger.

3. Og når vi er inne på kaffen, så må jeg jo kaste den inn på listen her og si klart fra om at den er faktisk livsnødvendig for å overleve dagene, ukene og årene. Den følelsen jeg sitter igjen med etter å ha slurpet i meg en ordentlig god, vellagd og perfekt LattÈ... den kan ikke sammenlignes mot mye altså.

4. Bilen!!! Jeg kan ikke se for meg en hverdag uten bilen min, føler den kommer til stadigheter igjen i denne bloggen. Tanken på å måtte korrigere livet etter en bussrute igjen og barnevogn opp trapper, trangt om plassen og ingen hjelp å få. NEI TAKK, jeg holder meg til å være bortskjemt med bil TAKK!
Her om dagen så jeg en stakkars mann stå på busstoppet sent om kvelden ute i kulden og jeg var på nære nippet til å stoppe for å spørre om jeg kunne kjøre han noe sted. Men jeg gjorde det ikke..(evil, jeg er bare nesten snill)

5. Jeg ser ikke for meg at jeg hadde klart å leve et liv uten kjærlighet. Den følelsen jeg har sittet med så mange ganger når jeg enten har vært i en konflikt eller mistet noen jeg har vært glad i, den er ikke noe god. Mens den følelsen jeg sitter igjen med derimot når man blir venner igjen, holder rundt hverandre og viser at man er glad i hverandre, den er helt fantastisk og den gir meg så mye styrke videre uansett hvilken drittdag det måtte være.

6. Penger er jo også en veldig realistisk ting man ikke kunne klart seg uten. Det er jo for dem man betaler regninger, mat og diverse med. Eneste jeg kunne ønske var at jeg ikke måtte jobbe for dem, at jeg rett og slett bare fikk 1000000 inn på konto hver måned. Neida jeg bare tuller...

7. Punkt nummer 6 får meg faktisk litt over på punkt nummer 7. For det er rett og slett at jeg ikke hadde klart meg uten arbeid. Det er sosialt, lærerikt og utfordrende. Tanken på å måtte ha sittet hjemme hver dag og glo ut vinduet kjeder vettet av meg. Jeg elsker å bli kjent med nye mennesker og ta tak i nye utfordringer for så å kunne lære noe nytt i hverdagen.
Også blir jeg litt irritert på at kvinnene har kjempet så lenge om likestilling og at vi også vil arbeide, og når vi først virkelig får det til så skal halvparten stille seg på bakbeine og si at de vil bli hjemme!
8. Sist men ikke minst tror jeg at jeg vil runde av med å si at jeg aldri kunne sett for meg et liv uten telefonen min. Hvordan i all verden kunne jeg ha levd et liv uten kontakt med omverdenen. For ikke å snakke om Facebook hvor jeg kan holde meg oppdatert på hva som skjer over hele verden, og ikke minst dele med alle absolutt ALT jeg gjør! (håper dere ser at dette punktet er veldig seriøst)

Ha en fin helg og en god kveld videre, jeg lener meg stille tilbake i sofaen og smugtitter litt på Grey`s sesong 7 :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar