torsdag 10. februar 2011

DAG 4

Dag 4, mannen har laget deilig middag og vi skal se filmen trolljegerne. Siden jeg absolutt tror på troll så må jo dette være filmen for meg!
Idag er utfordringen å skrive om 5 ting jeg elsket da jeg var yngre.
1. Da jeg var liten og vi bodde på Bønes var jeg livredd hunder, spesielt naboen sin store labrador som til tider fikk løpe fritt rundt i hagen sin. Dette gjorde jo at jeg ikke kunne gå forbi naboen sitt hus til tider, så det endte med store omveier rundt halve Bønes for å komme meg rett over gaten på butikken...
Mamma forstod jo dette til slutt så hun arrangerte sammen med naboen at jeg skulle gå turer med henne og hunden. Med tiden begynte det å bli veldig kjekt, denne hunden var jo faktisk veldig snill. Og siden den gang har jeg vært hundegal. Jeg ringte på alle naboer sine dører og spurte om jeg kunne få passe hundene deres, og det gjorde jeg. Så hver eneste dag spaserte jeg rundt med en hund i hver hånd:)

2. Jeg elsket å kle meg ut. Enten var det i mamma sine høye heler og perler fra smykkeskrinet, eller så var det klær fra "den gamle kofferten" til mormor. Oppi den lå det glitter kjoler, silke hansker, hatter og mye mer. Jeg elsket den kofferten, lurer på hvor den egentlig ble av?!

3. Jeg elsket å svømme/bade. Hver eneste gang jeg havnet i et basseng var det som om verden rundt meg forsvant og alle bekymringer ble borte. Det var bare meg, havfruen Ariel som plasket rundt. Mamma og pappa måtte le av meg og de sa alltid: Ann- Mari du er jo mer under vann enn over vann. Jeg er vel en liten villstyring enda i vannet, men litt mer kontrollert ;)

4. Jeg elsket første skoledag etter sommerferien. Da fikk jeg alltid et fint antrekk og en ny ransel med nytt pennal og noen veldig gøye fargeblyanter i.
5. Jeg elsket å gå på verftet med venninner og samle glassrester fra blåseriet. Det var alt fra skjeve glass til soppformete kuler osv... Masse fint!


2 kommentarer:

  1. Dette var gode minner, Ann Mari :) Festlig å lese ...

    SvarSlett
  2. Ja er litt vittig denne 30 dagers utfordringen, får deg til å tenke på ting du ikke alltid tenker på ;)

    SvarSlett