søndag 6. februar 2011

Freaky friday



Da var helgen nesten over og det er snart tid for jobb igjen. Ny uke, nye muligheter... er det ikke det man sier?
Helgen begynte med en fin avslutning på jobben som endte med en flaske cava som igjen førte meg og mannen til byn for å kose oss ilag med et vennepar på peppes. Vi skulle ta en øl som endte med taxi hjem kl. 2 isteden, typisk!

Mamma hadde Jonah, eller han passet på henne... jeg vet egentlig ikke helt hvem av dem som er sjefen når han er på besøk.
Jeg stod opp og dro til byn for å dra dem med meg på akvariet. Det var kjempegøy, Jonah og pingvinene satt nok en gang i gang en heftig samtale som jeg ikke forstod kvekket av. Han er også blitt veldig flink til å gå selv nå, så han skulle bestemme sin egen bane, fram og tilbake...
Etter akvariet gikk vi på cafe og spiste en mega god sandwich ifra kaffemisjonen før turen gikk hjem.
Jeg hadde lovet barnevakten min at jeg skulle sitte barnevakt for hennes gutt david på lørdagen så hun kunne få sove litt ut. Kan jo ikke si nei til det selv om jeg rev meg litt i håret en stund og egentlig bare ville levere begge ungene tilbake til henne. Men min gode venn Christian kom ut og hjalp meg med guttene så vi overlevde, såvidt...
På listen over ting vi gjorde finner du ting som:
- tegne PÅ bordet
- se film, det vil si, sette på film og spørre om alt underveis mens vi skulle stå på hodet i sofaen og danse cha cha cha
- spise snop, masse snop
- bade, skylder begge guttene en stor tjeneste for å ha vasket HELE badet mitt fra topp til tå
- 1 times diskusjon på hvorfor man skal spise opp brødskiven sin
- nattasang, med min helt rene stemme, og litt lek etter leggetid

Konklusjon, det var en veldig kjekk dag.

Heldigvis ikke mine, så jeg skal jo ikke klage...

Nå sitter jeg og David og ser på Scooby Doo 2 mens Jonah tar skjønnhets søvnen sin. Etter han står opp skal vi å besøke Eivind på jobben for å spise mat og vi gleder oss veldig.
Jeg var så smart å overtale Christian om å bli med meg idag før han fikk telefonen i går kveld om å bli med ut. Så uansett hvordan kvelden hannes endte i går så skal han bli med oss og smile med det største smilet og løpe etter ungene, håper jeg....

En fortsatt god søndag til alle mann og ikke glem Fangene på fortet ikveld :)


2 kommentarer:

  1. fantastisk :) og jeg er super uthvilt :D

    SvarSlett
  2. For å si det sånn... neste gang du sier du skal hvile ut så kommer jeg til å le deg opp i trynet og si: ok merriam, da kommer jonah til deg, for da er det i hvert fall sikkert at du blir hjemme og hviler ;) hahaha

    SvarSlett