fredag 11. februar 2011

DAG 5


Idag er utfordringen å vise 10 fine/artige ting i huset mitt, hmm.....
Jeg valgte å kun vise fram ting fra 1 etg. siden det er der jeg oppholder meg mest, kunne sikkert tatt bilde av noe så gøyt som doen og klærne osv... men, nei det ble fra stue og kjøkken :)

Ting 1. Dolce Gusto maskinen min som jeg fikk av pappa til jul. Den blir brukt hver eneste dag og jeg har en venninne som av og til dukker opp på døren med Dolce Gusto kapsler sånn at hun kan få bruke den. Veldig kjekt synes jeg, kanskje jeg skal starte cafe her hjemme med kaffemaskinen min.

Ting 2. Lampen min fra Living som vi har hengt opp over spisebordet er jeg bare såååå glad i. Alt jeg noen gang ønsket meg var en "krystall" lampe som jeg kunne henge opp her hjemme.
Ting 3. Bordet mitt som jeg har arvet fra dadda med fliser av noen munker som drikker øl. Begynner å bli ganske gammelt nå så jeg tenker på å restaurere det og kanskje male det grått, leker i hvert fall med ideen.

Ting 4. Lyktene mine som jeg fant på et vare lager på nesttun til en rimelig penge. Måtte riktig nok diskutere og overtale med Eivind leeeenge før jeg fikk slå meg løs og kjøpe dem.
Jonah synes de er veldig kjekke også siden han nå har forstått hvordan han åpner dem og legger lekene oppi.

Ting 5. Jeg har startet ny tradisjon. Hver gang jeg er å besøker pappa i Oslo er vi på Hadeland glassverk og koser oss. I en av butikkene deres har de utrolig masse gøye skilt. Så jeg fant dette her sist gang vi var der og bare måtte ha det siden jeg syntes det stemte ganske bra da!

Ting 6. De eneste bøkene jeg virkelig har elsket å lese: Shopaholiker bøkene og den hellige sko boken min.

Ting 7. Krydder hyllen på kjøkkenet synes jeg er veldig kjekk. Den gir sånn personlighet til kjøkkenet og gir oss muligheten til å få fram litt farger også.

Ting 8. Jonah sitt første maleri som jeg har hengt stolt opp på veggen i stuen er jeg veldig glad i. Ser vi kanskje en liten kunstner i den lille gutten? ;)

Ting 9. Tok vare på de gamle rutene som hørte til huset før pappa pusset opp. Jeg har pusset dem ned og festet tapet på så det blir seende ut som en ramme. Jeg er veldig shabby chic av meg.

Ting 10. Mine 3 små hjerte planter som jeg kjøpte på IKEA av alle steder. Men måtte riktig nok bytte ut den tissegule potten som følget med i disse søte små hjerte pottene jeg fant oppe i lagune parken. Bare håper de overlever her med meg lengre enn hva andre planter har gjort.
Kryss fingrene for dem, kanskje det er ment to be? Hadde glemt å vanne dem siden jeg kjøpte dem rundt juletider, kom på det nå når jeg faktisk tok bilde av dem....

Som du sikkert kan se så elsker jeg duppeditter og det kommer jeg alltid til å gjøre. Er veldig glad i å ta i bruk gamle ting og bruke dem til noe nytt. Forandring fryder!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar